Ekonomi

Silk&Cashmere/ Zamanpur: İndirim yapacak mecalimiz kalmadı

Silk&Cashmere Kurucusu Ayşen Zamanpur dokumacılık kesimine dair değerlendirmelerde bulundu.

Covid periyodunda satışların bıçak üzere durduğunu ve perakende bölümünün çok önemli yara aldığını söz eden Zamanpur “Biz Silk&Cashmere olarak Covid zamanında e-ticarette hazırdık zaten. Bu çok iyi oldu. Ben eğer e-ticaret olmasaydı perakende ne yapardı düşünemiyorum” dedi.

Katıldığı Bloomberg HT yayınında Zamanpur “Türkiye’de iş dünyası olarak geldiğimiz noktayı çok güzel buluyorum yeniden âlâ atlattık diyorum. Türk perakendesi 2022 yılında tekrar büyümeyi başardı, bir tek sorun var enflasyonist ortamda büyümeyi gerçek manada göremiyoruz. Enflasyon nedeniyle şişmiş bir büyüme görünüyor, enflasyon muhasebesi yapılıp o çıkarılsa aslında çok da bir büyüme yok. Yani bizim maliyetler ve girdiler artarken satış fiyatlarımız düşüyor bu türlü bir döngünün içindeyiz. O yüzden geldiğimiz noktayı alkışlıyorum” diye konuştu.

‘Black Friday’ olarak bilinen indirim devrine dair gelen soruya ise Zamanpur “Eskiden içi boşaltılmış bir indirim vardı, ve biz ‘Black Friday’ ile harikulade bir muvaffakiyet elde ettik. Efsane Cuma’yı dala kabullendirmek için 3 sene uğraştım, artık ise çok sahiplenildi. Bizim için bu yılın en kıymetli günü ve 6 ay buna hazırlanıyoruz” halinde yanıt verdi.

“Bizim artık indirim yapacak mecalimiz kalmadı”

Artık eskisi üzere indirimlerin yapılmadığını söyleyen Zamanpur “Bizim yıllık indirim oranımız yüzde 40 düşmüş yani biz yüzde 40 daha az indirim yapar hale gelmişiz. Bizim artık indirim yapacak mecalimiz kalmadı. İndirim nedir, elde ettiğiniz kârdan indirim yaparsınız. Fakat kâr oranımız hem önlenemez halde küçüldü hem de önümüzü göremiyoruz o nedenle indirim yapılamıyor. Satış ivmesinde düşme var ama ben çok daha düşüş beklerdim. Keşke sektör olarak biraz daha önümüzü görebilsek keşke bu kadar da kırılgan olmasak” dedi.

Zamanpur “Türkiye e-ticarette gemiye biraz geç bindi biraz geç başladı ama şimdi perakendenin bu konuda çok büyük çabaları var. Şimdi bütün şirketlerin en büyük birimleri online tarafta. Bizim e-ticaretteki payımız yüzde 35’lere dayandı. Bu da sanıyorum ki sektörde bir ilk. Bizim marka olarak büyüme stratejimiz e-ticaret ve bayi ağırlıklı olacak” halinde konuştu.

30. yıl

Zamanpur “Geldiğimiz noktadan hem memnunum hem gururluyum 30. yılımız. İş Dünyası çok güç, bizim coğrafyamızda her vakit da zordu, çok zorluklar yaşadık, tasalar, krizler fakat herşeye değdi ve çok hoş bir noktaya geldik. Biz bir dünya markası olduk zira birinci günden daima kalite diye tutturduk ve dünyanın her yerinde bunu takdir edecek bir müşteri kümesi var“ dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu